Cara PAntas Hilangkan Jerawat dan Jeragat

Anda Ada Masalah Muka Berjerawat & Jeragat? Jerawat andanaik berulang-ulang kali ditempat yang sama dan sukar sembuh? Jeragat anda bertompok-tompok, berkerakkehitaman dan merebak keseluruh muka?

TAHUKAH ANDA MUKA ANDA BOLEH CANTIK 5 KALI GANDA DARI SEKARANG ????

 

title1

 

Fenomena baru kini melanda malaysia

packaging1

packaging2

Sekarang Masanya Untuk Anda Join Komuniti Pengguna OXYGEN SERUM ARIQA 02+ CELLTECH Yang Telah Berjaya Mendapat Wajah BARU Mereka.

OXYGEN SERUM ARIQA 02 + CELLTECH Telah Dirumus Khas Untuk Merawat Masalah Kulit Rakyat Malaysia & Kesannya Boleh Dirasai Seawal 24jam.

Dengan hanya 2 hingga 3 kali spray setiap hari berkuasa menghapuskan masalah berikut :

  • JERAWAT BATU, JERAWAT PASIR, BENANAH, BENGKAK DAN KEMERAH-MERAHAN
  • JERAGAT BERTOMPOK-TOMPOK, BINTIK-BINTIK HITAM
  • BEKAS PARUT JERAWAT YANG SUKAR HILANG
  • BLACKHEAD / WHITEHEAD TAK KUNJUNG HENTI
  • KULIT WAJAH BERMINYAK DAN SENSITIF
  • KULIT BERKEDUT DAN GARIS HALUS
  • KULIT YANG KUSAM / GELAP DAN SURAM
  • TONA KULIT TIDAK SEKATA
  • KESAN HITAM DI BAHAGIAN KETIAK
  • KULIT MUKA TAMPAK KASAR, GATAL DAN BERSISIK
  • TONA KULIT TAK SEKATA DAN BERBELANG-BELANG

model-produk-ariqa

Pengesahan Kementerian Kesihatan Malaysia

KKM NO = NOT150403493K

arrow

tanda-tanda

  • Anda habiskan banyak masa depan cermin dan dalam bilik air belek muka
  • Tepi cermin muka dan dinding anda penuh nanah,blackhead, dan darah
  • Pakai baju apa pun rasa macam buruk je..
  • Nak pilih tudung lama sebab muka dah tak lawa
  • Menunduk bila lalu depan orang ramai
  • Tangan duduk tak senyap,mesti di muka jika kekosongan waktu walaupun 1 minit

Jika YA jawapan anda, anda sememangnya berada di laman web yang betul. Teruskan membaca… Tanpa melengahkan masa lagi saya memperkenalkan…

.

menghapuskan-jerawat

OXYGEN SERUM ARIQA 02 + CELLTECH adalah satu produk unik yang mampu nampak kesan perubahan anda dalam jangkamasa yang singkat seawal 7 Hari kerana :

  1. Bahan Semulajadi Dan Tidak Berbahaya OXYGEN SERUM ini diperbuat dari 100% bahan yang kaya dengan vitamin dan khasiat bagi kecantikan kulit pada wajah. Ia juga dapat melembut serta menyerikan kulit dan menjadikan kulit anda semakin sihat dan bermaya.
  1. Bau wangi Dan Menyenangkan Ia tidak seperti produk kecantikan yang lainyang mengeluarkan bau tidak menyenangkan.
  1. Mudah dibawa dan digunakan OXYGEN SERUM ini boleh digunakan bila-bila masa sebab mudah dibawah tinggal spay sahaja.

 

kelebihan

SESUAI UNTUK SEMUA JENIS KULIT :

BERMINYAK, SENSITIF, KERING, NORMAL, BERJERAWAT, BERSISIK, BERPARUT DSBNYA MALAH SANGAT SESUAI UNTUK KULIT BAYI TERUTAMA YANG MEMPUNYAI MASALAH ECZEMA.

Mengapa OXYGEN SERUM ARIQA 02 + CELLTECH baik untuk wajah anda??

Vitamin A – Membantu memperbaiki tisu badan, mengelakkan kekeringan kulit dan melambatkan kesan penuaan.

Vitamin C – Membantu mengekalkan paras kolagen yang penting untuk membaiki kulit rosak serta menjaganya agar selalu licin, tegang dan sihat.

Vitamin E – Satu lagi yang penting untuk kulit cantik terutama yang mengalami masalah kulit seperti jerawat dan sebagainya adalah vitamin E yang juga merupakan antioksidan. Menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas serta mencerah,melembab,menghalus,melicin dan menegangkan kulit

Sebab-sebab utama anda harus memiliki produk OXYGEN SERUM …untuk penjagaan kulit muka.

.

kandungan2

 

jaminan-pulangan-wang-kembali

 

cara-guna

Cukup spray pada muka 2 hingga 3 kali kemudian urut lembut muka anda agar setiap OXYGEN SERUM meresap ke dalam kulit muka anda. Ulang prose ini setiap hari untuk mendapatkan kesan yang maksimum.

*Boleh digunakan sebelum ataupun selepas makeup (OXYGEN SERUM tidak merosakkan makup anda)

..

TESTIMONI PENGGUNA OXYGEN SERUM ARIQA 02 + CELLTECH

testimoni

t1

t2t3t4t5t6t7t8t9t10

t11t12t13t14

Customer kami ke 800 juga berkongsi testimoni menakjubkan

11100418_1082857661740706_1283462834_n (1)

.

Anda masih ragu – ragu lagi ?

Kami akan menjawab persoalan yang bermain di fikiran anda

  • Berkesan Ke OXYGEN SERUM?
    Belum cuba belum tahu, sudah ramai  pengguna telah berpuashati. Kami telah menerima ramai testimoni dari mereka yang mendapat kesan positif dari penggunaan OXYGEN SERUM ini.
  • Berapa Lama Nak Lihat Kesannya?
    Bergantung kepada jenis kulit dan tahap masalah kulit anda. Kesan paling cepat yang pernah berlaku dikalangan pengguna kami ialah seawal 24 jam.
  • Kalau Tak Berkesan? Rugi La Saya…
    Bagi yang ragu-ragu dan takut rugi, kami nasihatkan supaya anda tidak mencuba OXYGEN SERUM ini. Kami hanya mampu menyediakan ikhtiar dengan HARGA MAMPU MILIK untuk anda, selebihnya adalah usaha dan komitmen anda sendiri. Kami berani memberi jaminan bahawa OXYGEN SERUM ini berkesan berdasarkan testimoni-testimoni yang diberikan oleh pelanggan2 kami sebelum ini.
  • Apa Yang Membuatkan OXYGEN SERUM Ni Tak Berkesan Kepada Mereka?
    Banyak faktor yang menyebabkan perkara ini berlaku. Antaranya ialah jenis kulit, jerawat lama, penggunaan yang tidak betul dan yang paling menyedihkan ialah, mereka terbeli PRODUK TIRUAN.
  • Apa Bahan-Bahan Yang Digunakan Dalam OXYGEN SERUM Ni?
    OXYGEN SERUM ni terdiri daripada bahan-bahan semulajadi, 4 kandungan utama ialah With Hazel, olive Oil, Lavender Water, Colagen, Extract bunga carmomile. 

     

  • Adakah
  • ampu memilikinya dan mampu kelihatan menawan.
  • Gerenti Sampai Ke Rumah Ke Selepas Saya Bayar Ni?
    Kami telah poskan beribu-ribu umit OXYGEN SERUM setakat ini, anda sama sekali tak perlu risau soal penghantaran ini.
  • OXYGEN SERUM Ini Selamat Digunakan?
    OXYGEN SERUM ini selamat digunakan, tidak menegelupas, halal dan dikilangkan oleh kilang bertaraf GMP
  • Apakah Jantina Dan Umur Yang Sesuai Untuk Menggunakan OXYGEN SERUM Ni?
    OXYGEN SERUM ni sesuai digunakan oleh kaum lelaki & perempuan juga untuk semua peringkat umur.
  • Apa Kelebihan OXYGEN SERUM Ni Berbanding Produk Lain?
    Ia hanya sebiji OXYGEN SERUM yang mudah digunakan, mudah dbawa ke mana2 & tidak leceh seperti set kecantikan lain. Yang paling penting, dengan harga rendah, semua orang m

Ok! Sudah lihat kesan hebat pada mereka yang telah guna Oxygen Serum O2+Celltech, Tapi berapa Harga Oxygen Serum Ariqa O2+Celltech?

 

2 Sebab Kenapa anda perlu cuba ARIQA OXYGEN SERUM

#Sebab Pertama!
Jika anda tidak nampak kesan langsung setelah menggunakan ARIQA OXYGEN SERUM ini. Beritahu kami, kami akan pulangkan 100% jumlah yang anda bayar**

#Sebab Kedua!
ARIQA OXYGEN baru saja dilancarkan & kami yakin dalam masa beberapa minggu ini, website ini akan dipenuhi dengan testimoni-testimoni hebat termasuk dari ANDA! Apa tunggu lagi?

Anda masih risau untuk cuba?

Apa yang anda perlu risau?
Risau tidak berkesan?

Jika tidak berkesan, kami akan pulangkan 100% wang anda!
Kenapa perlu risau?

Risau barang tidak sampai?

Jika barang tidak sampai, kami akan hantar semula produk anda!
Kenapa perlu risau?

Risau tidak dapat di hubungi?

Jika selepas pembelian, anda ada sebarang masalah, anda boleh hubungi Customer Careline kami :

Kenapa perlu risau?

jaminan-pulangan-wang-kembali

Jangan sampai wajah anda jadi begini.
Inilah Kesan jika kita lambat bertindak

 

muka-jerawat

Jangan berlengah lagi, Bertindak Sekarang!

arrow

APA TUNGU LAGI ??

BERTINDAK SEKARANG

Jangan sampai JERAWAT DAN JERAGAT anda merebak ke seluruh muka dan badan

Macamana nak oder ???

HARGA

RM90 sahaja…..

Jika ingin tawaran Beli 2 Percuma 1

anda hanya perlu  sms/wassup kod kupon diskaun

Sms <ariqa 2> ke 0125806029
Sms <ariqa 2> ke 0125806029
Sms <ariqa 2> ke 0125806029

P/s : Produk Ariqa tidak mengelupas, halal dan selamat digunakan

APA ITU JERAGAT (PIGMENTASI) DAN CARA MUDAH ATASI JERAGAT

ATASI JERAGAT

Jeragat adalah sejenis penyakit kulit yang tidak berbahaya tetapi kehadirannya menyebabkan kulit wajah seseorang kelihatan tidak sihat selain menjejaskan penampilan.

Jeragat juga dikenali sebagai tompok hitam,pigmentasi pada kulit atau biji hitamseperti tahi llat yang bertapak secara berkelompok di beberapa bahagian badan,wajah dan leher.Namun dengan teknologi dunia kecantikan,masalah jeragat kini boleh diatasi.Ingin ketahui dengan lebih lanjut rawatan yang sesuai mengatasi masalah jeragat?

IKUTI KUPASAN YANG TELAH DISEDIAKAN

Ketahui Apa Itu Jeragat

Jeragat tergolong kepada dua jenis iaitu pigmentasi tompok hitam yang leper di dalamlpisan kulit dan biji seperti ketumbuhan kecil pada kulit.Masalah pigmentasi adalah seperti melasme,freckles atau solar lentigenes.

Masalah biji atau ketumbuhan pula seperti seborrhoeic keratoses (biji hitam yang timbul seperti tahi lalat yang tumbuh secara berkelompok),actinic keratoses dan skin tag  (lebihan daging berwarna coklat atau hitam) yang kebiasaannya tumbuh pada leher muka dan celah ketiak.

Walaupun jeragat tergolong sebagai enyakit kulit ia tidak menimbulkan kesan memudaratkan kecuali kaedah rawatan dan bahan yang digunakan tidak bersesuaian atau perlakuan fizikal di sekitar kulit berjeragat seperti mengutil dan mencabut mampu menyebabkan kesan luka,berdarah dan bernanah pada kawasan yang bermasalah.

Faktor penyebab terjadinya jeragat

Ada beberapa faktor yang boleh menyebabkan kulit ditumbuhi jeragat.Antaranya kesan matahari dan factor genetik.Pengambilan ubat-ubatan seperti pil perancang juga boleh menyebabkan berlakunya masalah jeragat pada kulit wajah.Selain pengambilan pil perancang,masalah jeragat juga boleh berlaku pada kaum wanita apabila mereka mengambil ubat-ubatan seperti amiodarone,bleomycine,chloroquine,antibiotic seperti minocydine dan lain-lain-lagi.

Kebiasaannya jeragat menyerang wanita pertengahan umur seperti 40 tahun ke atas.Tetapi tidak mustahil golongan awal 20-an juga berdepan dengan masalah ini berikutan jeragat juga berpunca daripada factor genetik.Bagi wanita yang sering  terdedah dengan  cahaya matahari,risiko berdepan kulit berjeragat tinggi.

Masalah jeragat boleh juga disebabkan oleh kesan penggunaan alat mekap yang tidak berkualiti dan bermutu rendah.Di samping itu jeragat boleh terjadi disebabkan oleh masalah pada limpa.

Jenis Rawatan

RAWATAN MODEN

Jeragat boleh dirawat sama ada menggunakan ubat yang disapu pada kulit bermasalah atau secara fizikal melalui teknik pembedahan tertentu.Kesesuaian rawatan bergantung pada jenis jeragat.

Bagi jeragat timbul seperti seborrhoeic keratoses,actinic keratoses dan skin tag, rawatan fizikal adalah cara terbaik manakala penggunaan krim adalah tidak sesuai.

Seborrho keratoses boleh dirawat dengan rawatan fizikal dengan menggunakan electrocautery iaitu alat cautery yang menghasilkan ‘heat’(haba) yang berfungsi memusnahkan kelompok bintik hitam berkenaan atau rawatan Cryotherapy yang menggunakan cecair nitrogen atau rawatan pembedahan laser.

Rawatan bagi melasme pula adlah sapuan krim seperti krim hydroquinone,krim daripada kombinasi hydroquinone,tretinoin dan steroid,krim isotrenoin atau pengelupasan kimia.Melasme sering menyerang wanita kerana selain daripada pendedahan cahaya matahari dan factor genetik,melasme juga berpunca daripada kehamilan atau pengambilan pil perancang.

Melasme iaitu pigmentasi atau kelompok leper berwarna kelabu atau hitam yang ada di bawah lapisan kulit ini,kebiasaannya boleh dirawat dengan rawatan krim tetapi ada juga pigmentasi  yang tebal dan dalam.Ia mungkin memerlukan rawatan fizikal untuk mendapatkan hasil yang lebih baik.

Bagi mengatasi jeragat,wanita disaran lebih peka terhadap penjagaan kulit termasuk mengambil langkah pencegahan dengan  menggunakan krim pelindung matahari sekiranya melakukan aktiviti luar selain mendapat rujukan doctor untuk mengenalpasti penyebab dan rawatan yang sesuai.

Semakin berusia individu itu semakin banyak jeragat yang timbul pada kulit.Walaupun jeragat adalah penyakit kulit,Ia tidak berbahaya atau mengancam nyawa.Tetapi bagi warga tua yang menghadapi masalah jeragat serius mereka perlu berjumpa doktor kerana dibimbangi ia bukan jeragat biasa tetapi sejenis kanser kulit.

RAWATAN TRADISIONAL

Selain rawatan moden,masalah jeragat boleh diatasi dengan rawatan tradisional.Berikut beberapa langkah yang boleh di lakukan bagi mengatasi masalah jeragat:-

-Sediakan beberap helai sirih muda dan simpan di dalam peti sejuk.Setiap pagi ambil sehelai dan gosok di sekitar tempat jeragat tersebut.

-Ambil 2 inci daun betik,1 genggam beras,air dan 1 inci kulit kayu manis.Rendam terlebih dahulu beras dengan air semalaman.Setelah ia kembang,kisar ataupun tumbuk dengan sedikit air bersama daun betik dan kulit kayu manis.Setelah siap,sapukan diseluruh muka anda dan biarakn ia kering lebih kurang 20 hingga 30 minit.Kemudian,lembabkan muka anda,gosok(seperti skrub) dan cuci.Gunakan air suam untuk menyegarkan kembali kulit wajah.

-Ambil putih telur,rendam tisu dalam putih telur dan tekapkanpada muka anda sehingg tisu menjadi kering.Buang tisu tersebut dan cuci muka anda dengan air bersih.

-Gosokkan hampas kelapa diseluruh muka anda.Biarkan selama 15 minit atau lebih.Amalkan selalu.Jeragat anda akan hilang dan kulit muka akan menjadi halus dan gebu.

NOTA : (RAWATAN DI ATAS HANYA SESUAI UNTUK MASALAH JERAGAT YANG RINGAN SAHAJA)

Pengambilan Vitamin Bantu Kurangkan Masalah Jeragat

VITAMIN C

-Penting dalam pembentukan kolagen.Ramai wanita mengamalkan produk kolagen walhal dengan hanya dengan mengamalkan makanan yng tinggi kandungan vitamin c mmbantu penghasilan kolagen dengan lebih baik.

VITAMIN E

-Terkenal sebgai vitamin awet muda.Ia juga dikatakan melambatkan proses penuaan.Selainitu vitamin E juga dikatakan membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit.Vitamin E juga membantu mengurangkan kesan kulit jeragat selain pengambilan beta carotene.

PROTEIN

-Ianya membantu mengurangkan kesan hitam (kulit mati akibat jeragat).Tompokan hitam pada kulit akibat jeragat sangat sukar dihilangkan jika tidak mendapat cukup protein yang membantu dalam penghasilan  sel baru.Untuk mendapatkan kulit yang cantik kita perlulah mendapatkan makanan yang bersumberkan protein yang baik.

Air

-Sangat penting dalam pengaliran darah,penyerapan semua nutrien dari sumber makanan untuk diserap oleh tubuh.Kekurangan airboleh menyebabkan kita mempunyai kulit yang kering seterusnya mempunyai kulit yang bermasalah.

PRODUK MENGHILANGKAN JERAWAT, PARUT JERAWAT, JERAGAT, KULIT KUSAM, MENCANTIKKAN KULIT, KULT BERMASALAH SERTA MENCERAHKAN ALAT SULIT

INGINKAN WAJAH YANG CANTIK TANPA JERAWAT DI HARI RAYA AIDIL ADHA DAN MAJLIS PERKAHWINAN PADA TAHUN 2010 INI…

MASIH SEMPAT LAGI…TINGGAL SEBULAN SAHAJA LAGI UNTUK ANDA MENCANTIKKAN WAJAH ANDA

ADAKAH ANDA SUDAH BANYKA KALI GAGAL DALAM PERCUBAAN MENGHILANGKAN JERAWAT SERTA MEMUTIHKAN WAJAH SERTA BAHAGIAN ANGGOTA SULIT ANDA

ADAKAH ANDA INGINKAN WAJAH SEPERTI DI BAWAH…

MESTILA NAK KAN……HEHEHE

SAYA NAK BERKONGSI DENGAN ANDA PRODUK HEBAT YANG BERKESAN MEMBANTU ANDA YANG MEMPUNYAI MASALAH DI BAWAH….

– KULIT BERJERWAT

– JERAWAT YANG BERPARUT

– NAK HILANGKAN PARUT JERAWAT

– MENGHALUSKAN KULIT WAJAH

-MEMUTIHKAN KULIT MUKA DAN MENYEKATAKAN WARNA MUKA YANG TIDAK SEKATA

– KULIT WAJAH YANG GATAL

– MEMUTIHKAN PAYUDARA YANG GELAP

– KULIT BERMINYAK

– KULIT KERING DAN KUSAM

– MENGHILANG PARUT DI ANGGITA BADAN

-MEMUTIHKAN PUTING PAYUDARA

– JERAWAT BATU

– JERAWAT BERNANAH DAN BERDARAH

– KULIT YANG KUSAM DAN TIDAK BERMAYA

– KULIT BERJERAGAT

– JERAWAT RESDUNG

– JERAWAT PASIR

– JERAWAT DI KEMALUAN

– WARNA KULIT TIDAK SEKATA

– JERAWAT DATANG KETIKA DATANG BULAN

– SUDAH MENCUBA BANYAK PRODUK TAPI KULIT MASIH BELUM BAIK

– KETIAK HITAM

– ALAT SULIT YANG GELAP

– BAHAGIAN LEHER YANG GELAP DAN ANGGOTA BADAN LAIN YANG GELAP

– KULIT SENSITIF

– KULIT MUKA YANG BERLUBANG-LUBANG

– KULIT MUKA YANG NAMPAK LIANG-LIANG TERBUKA….

ANDA CANTIK TAPI TAK BEST LA KALAU KULIT TAK CANTIK DAN BERJERAWAT..

JANGAN TUNGGU SAMPAI JERWAT ANDA JADI MACAM NI…

USAH BIMBANG LAGI……

INGINKAN SESUATU YANG BOLEH MEMBATU ANDA MEMPUNYAI WAJAH YANG CANTIK , BERMAYA, BERSIH DAN ANGGUN DAN TAMPIL DENGAN PENUH KONFIDEN…..

MEMPERKENALKAN PENYELESAI KEPADA MASALAH ANDA

PRODUK HOMEOPATHY UNTUK MASALAH JERAWAT DAN KULIT BERMASALAH

BAGI SUAMI ATAU KEKASIH, HADIAHKAN PRODUK INI SEBAGAI TANDA KASIH DAN CINTA ANDA PADA PASANGAN ANDA….KEKASIH ANDA PASTI TERSENYUM…

PETUA KECANTIKAN MENJELANG HARI RAYA HAJI 2010

CARA MENGHILANGKAN JERAWAT DENGAN CEPAT , MELICIN DAN MEMUTIHKAN WAJAH, DAN MENGHILANGKAN PARUT

Begitulah luahan perasaan gembira seorang pengguna produk BC01, BC04, BC16, CCC dan CCS. Tetapi kali ini saya amat bertuah kerana diizinkan untuk menyiarkan wajah ala-ala “Ayu Raudah” seperti yang kerap dipuji oleh suaminya, dia rasa suaminya hanya ingin mengambil hati sahaja, tetapi rakan-rakan sekerja pun sudah “jealous” dengan wajah barunya.

Jeragat, whitehead, blackhead dan kesan-kesan parut boleh dikatakan 95% hilang didalam tempoh 3 bulan dia mengguna produk yang selamat dan tanpa kesan sampingan. Siapa kata bahan kosmetik sahaja yang mampu mencantikkan wajah, bahan-bahan dari alam semulajadi juga mampu mencantikkan wajah seperti di atas.

Biochemic (Garam tisu) Untuk Masalah Jerawat dan Parut

Produk yang bermula dengan awalan BC bermaksud Biochemic atau garam tisu yang menjadi sebahagian daripada perubatan homeopati. Seringkali disebut Homeopathic Biochemic adalah menggunakan konsep penyediaan remedi yang sama dengan perubatan homeopati tetapi tidak tertakluk kepada konsep seperti homeopati iaitu “serupa menyembuhkan yang serupa”, kerana biochemic membantu membekal garam tisu yang berkurangan didalam tubuh sehingga menjadi punca kepada sesuatu penyakit dan bukan kepada persamaan sesuatu simptom dengan remedi seperti homeopati.

Perubatan alternatif Biochemic sering dipraktik oleh sebahagian besar doktor-doktor homeopati termasuk saya kerana cara pemilihan remedi yang tidak terlalu banyak iaitu hanya sekadar 12 remedi yang mewakili 12 mineral atau garam tisu yang sedia ada di dalam tubuh , ia lembut dan selamat untuk semua peringkat umur, termasuk ibu-ibu mengandung dan bayi.

Biochemic telah menunjukan prestasi yang cemerlang untuk menangani pelbagai penyakit yang terjadi akibat kekurangan mineral di dalam tubuh. Paling utama ialah masalah kulit seperti jerawat yang terjadi akibat kekurangan beberapa garam tisu yang terdapat di dalam tubuh seseorang itu.

Mengapa perlu mengambil Biochemic?

Ini ialah kerana Biochemic mampu merawat tanpa meninggalkan kesan sampingan seperti produk kosmetik atau berteraskan bahan kimia yang pasti akan menjadikan anda hanya cantik di luaran sahaja kelihatan bersih dan bebas jerawat, dengan membenam jerawat dan akhirnya menjadi nanah di bawah permukaan kulit anda tanpa anda sedari.

Muka kita secara konsisten bergelut untuk terus berada pada tahap terbaik pada setiap hari kerana sering terdedah kepada pelbagai unsur negatif seperti pencemaran udara. Kerap kali juga muka akan mengalami kekeringan atau terlalu berminyak. Selain dari itu, hormon yang tidak menentu juga memainkan peranan yang penting, kecelaruan aktiviti hormon seperti terlalu rendahatau kadang-kadang terlalu tinggi, menambah kepada masalah yang sedia ada.

Apabila jerawat mula naik,situasi panik akan membuatkan setiap individu mula mencari ubat-ubat dan krim untuk merawat dan menghapus jerawat. Bahan-bahan merawat digunakan seperti krim-krim pencuci dan penghapus jerawat yang mengguna bahan kimia yang berunsurkan “membenam” jerawat ke bawah lapisan kulit dan menanggalakan kulit (mengelupas) akan menambah derita, seperti perumpaan “sudah jatuh ditimpa tangga”. Oleh itu kita perlu bijak memilih konsep rawatan yang selamat, bebas bahan kimia dan yang penting tdak meninggalkan kesan sampingan seperti biochemic dan homeopati.

Perbezaan Di Antara BC-01, BC-04 dan BC-16

Perbezaan di antara produk ini hanyalah kombinasi remedi untuk masalah seperti jerawat pasir, jerawat batu, jerawat bernanah dan menghilangkan parut hasil dari jerawat tersebut.

* BC-01 – Acne & Scar (jerawat dan parut) yang biasanya dicadangkan kepada individu yang berjerawat pasir dan ringan, ia amat sesuai digandingkan dengan Carmino Healing Cream (CHC) serta Sabun Merrygold

* BC-04 With Biochemic Collagen adalah bertujuan untuk menambah protein yang berkurangan didalam kulit dan menjadikan kulit lebih sihat dan cerah. Ia juga membantu menambah keanjalan kulit agar Nampak segar , menghapus lebihan minyak, menegangkan kulit muka dan memudarkan parut-parut.

* BC-04 juga sesuai digandingkan dengan krim Carmino Complexion Cream (CCC) dan Carmino Complexion Soap (CCS) atau Merrygold Soap (MGS). Selain CCC, Soundarya atau Aquifolium Cream juga boleh digandingkan bersama-sama BC-04 begitu juga dengan BC-01 dan BC-16. BC-04 boleh diambil sebagai remedi “maintenance” selepas mengambil BC-01 dan BC-16.

* BC-16 Skin repair formula yang mengandungi kombinasi untuk merawat jerawat, bintik-bintik hitam dan putih (blackhead & whitehead) ,dan detox serta membersih bahan-bahan yang tidak dikehendaki dibawah lapisan kulit seperti nanah,sel-sel kulit mati dan juga untuk alergik kepada makanan atau persekitaran yang tidak bersih. Hasilnya jika individu tersebut mempunyai nanah dan sel-sel kulit mati, akan terjadi penolakan keluar dan menjadikan jerawat tersebut akan lebih teruk buat sementara waktu. Ini adalah kesan positif, tetapi ramai yang tidak tahan dengan situasi ini dan sering panik, tetapi anda perlu bersyukur kerana nanah-nanah dan sel kulit mati itu jika dibiarkan bermastautin di bawah kulit muka anda, secara pastinya satu hari nanti anda berkemungkinan besar akan mendapat kanser kulit. Setelah bahan-bahan yang tidak berguna itu telah ditolak keluar dan formulasi biochemic akan mengimbangi bahan-bahan mineral yang berkurangan kepada paras yang selamat. Oleh itu anda akan memperolehi penyembuhan yang hampir sifar untuk mendapat jerawat semula.

* Bagi individu yang mengalami masalah jerawat akibat dari resdung juga bermanfaat dengan remedi biochemic kerana kombinasi untuk jerawat juga akan merawat resdung pada masa yang sama.

Kesan Sampingan

Tidak ada kesan sampingan yang dilapurkan, biochemic adalah amat selamat untuk semua peringkat umur, ibu-ibu yang mengandung dan kepada warga emas.

Mengapa Anda Mudah “Sunburn”?.

Hydroquinone, atau benzene-1,4-diol atau quinol .. Hydroquinone digunakan dialam produk kosmetik untuk mencerahkan kulit muka. Kebanyakan Negara termasuk Food and Drug Administration Amerika Syarikat telah mengharamkan penggunaan Hydroquinone 2% semenjak 2006 lagi. Tidak dinafikan Hydroquinone bertindak dengan pantas seperti menghapus jerawat, mencerahkan kulit serta “menghakis” kulit muka yang kusam dan menjadikan kulit itu nipis serta licin. Kesan jangka panjang ialah lapisan kulit yang sepatutnya menjadi penghadang kepada sinaran UV telah “dihakis” oleh Hydroquinone sehingga menjadikan individu tersebut mudah “sunburn” walaupun terdedah kepada cahaya UV yang minima.

Nota :

Krim-krim homeopati adalah dari estrak bahan-bahan tumbuhan dan berasaskan bahan telap air, ia tanpa bahan berminyak dan tidak ada bahan-bahan dari ekstrak haiwan

BioChemic Acne Scar (BC-1)

BioChemic Acne Scar  berfungsi dari dalam untuk merawat masah jerawat. Parut jerawat bukan sahaja perlu dirawat daripada luar seperti penggunaan cream carmino tetapi harus dirawat dengan BioChemic Acne Scar yang akan memulihkan sel-sel kulit yang telah mati.

Penggunaan BioChemic Acne Scar akan merawat parut jerawat yang sudah lama dan baru. Supaya permukaan kulit akan menjadi licin dan parut akan hilang beransur-ansur. Formula boichemic yang digunakan sungguh selamat dan tiada meninggalkan sebarang kesan sampingan. Alami kehebtan biochemic acne scar untuk pemulihan parut secara holistik. BioChemic Acne scar ini cukup mujarab untuk merawat masalah jerawat dan parut jerawat yang baru dan lama. Biasa parut baru dalam masa 2-3 minggu akan hilang.Parut jerawat yang lama seperti berlubang memerlukan 2-3 bulan untuk hilang. gabungan dengan cream carmino dan sabun marigold akan menghasilkan kesan yang lebih pantas. Testimonial pelanggan yang menggunakan BioChemic Acne Scar (BC-1) 1. Sabariah Mohamad – sabah Salam, memang hebat BC-1 ini.  Saya menggunakannya bersama carmino,hasilnya dalam masa 3 minggu parut jerawat saya pudar dan hilang. Jerawat lama yang berlubang-lubang ini mula hilang selepas 7 minggu menggunakakanya.Saya akan gunakan sehingga hilang. Mungkin untuk 2-3 bulan.Apa yang saya sukaselain hilang parut,muka saya bertambah licin dan segar. Sekarang ini saya dapat confident level balik. tq so much. 2.Najihah – Pulau Pinang. BC-1 very powerfull,after 3 weeks,my scar and acne gone. tq so much

Biochemic Collagen BC04 ( Untuk kulit cerah,licin,gebu dan hilang kedut )

Skin Nutrient With Biochemic Collagen adalah produk remedi homeopathy daripada formula Biochemic yang cukup efektif. Melalui sistem homeopathy kandungan collagen telah dimasuk dan dirakam dalam gula-gula  sukrosa. Cara pengambilannya yang mudah.Hanya kemam dibawah lidah 4 biji , tiga kali sehari. Skin Nutrient With Biochemic Collagen dapat melicinkan kulit dan memutihkan kulit secara semulajadi dan selamat tanpa bahan kimia dan kesan sampingan.

Selain itu Skin Nutrient With Biochemic Collagen dapat menghilangkan kesan kedut dan membuat kulit menjadi licin dan gebu. Pengambilannya setiap hari dapat membaiki struktur kulit dan kekurangan colagen. Kesannya dapat dirasai setelah 2 minggu pengambilannya. Anda pasti terpegun dengan hasilnya.Semua remedi homeopathy tidak tertakluk dibawah Akta racun 1952.Ini menunjukkan betapa selamatnya remedi sehingga dikecualikan daripada akta racun 1952 dan tidak memerlukan kelulusan KKM. Kombinasi garam tisu yang terdapat di dalam BC – 04 Skin Nutrient With Biochemic Collagen adalah kombinasi garam tisu yang sangat diperlukan oleh sel kulit apabila radang kulit terjadi seperti jerawat batu yang besar dan merah sehingga selepas itu meninggalkan parut. Muka menjadi berminyak dan kelihatan kusam. Biochemic collagen yang terdapat didalam kombinasi ini akan menjadi sebagai agen pencuci atau penghapus toksik dan hormon yang tidak seimbang didalam sel kulit. Calcarea Sulp, CS6x mempercepatkan proses penyembuhan infeksi yang lambat untuk sembuh, terjadi discaj bernanah yang pekat berwarna kuning dan spot (kesan seperti bulatan yang keras kadang-kadang berwarna perang atau merah kemerahan) yang terjadi sewaktu proses penyembuhan untuk kembali menjadi sekata dengan warna kulit asal. Kali Mur, KM6x merupakan Biochemic Collagen untuk kes-kes toksik, alergik, lendir berlebihan dan keadaan penyakit semakin bertambah teruk. KM juga amat baik untuk kes-kes resdung. Kali Sulp, KS6x bekerja untuk merawat kes bernanah yang cair berwarna kuning, kulit yang bersisik akibat kulit menjadi kering.

Silica atau S30 juga merupakan salah satu kolagen juga, dimana ia digelar sebagai “memaksa toksik untuk keluar” ia mempercepatkan infeksi pada kulit seperti nanah untuk “masak” dan menyembuhkan lalu membina tisu-tisu baru bagi menghilangkan parut-parut. Silica secara semulajadinya boleh didapati didalam kulit, kuku dan tisu-tisu yang bersambung didalam tubuh kita

Biotherapy Cell Salt , BC16 – Skin Repair Formula

http://zuzila.com/blog/wp-content/uploads/2010/03/bc16-skin-repair-formula.jpg

BC16

Garam tisu amat diperlukan oleh sistem tubuh untuk keseimbangan bagi keseluruhan tubuh dan amat lembut serta berkesan bagi menghapus jerawat dan lain-lain masalah kulit seperti jerawat yang bernanah, garam tisu membantu untuk mengekalkan kualiti kulit pada keadaan yang terbaik.

BC16 – Skin Repair Formula ialah hasil usaha berterusan kami untuk menawar produk yang lembut dan sememangnya garam tisu ini adalah mineral yang diperlukan oleh tubuh kita dan merupakan gandingan kepada produk berjenama Biotheraphy Cell Salt (BC) seperti BC01 – Acne & Scar dan BC04 – Skin Nutrient With Biochemic Collagen yang telah mendapat sambutan yang amat memberangsangkan.

100% Semulajadi, selamat dan anda tidak perlu gusar akan kesan sampingannya kerana ia disediakan dengan kaedah homeopati dan biochemic garam tisu.

Formula :

  • Cal.sulph – Berfungsi untuk membantu menghapus jerawat yang degil dan lambat untuk sembuh, kadang-kadang terjadi “letusan” (eruption) bernanah atau yang berwarna kekuningan
  • Kali.mur – Bertindak sebagai kolagen dan membantu menghapus bintik putih (whiteheads) dan bintik hitam (blackheads), menghapus jerawat dengan discaj atau nanah warna putih.
  • Kali.sulph – Melegakan “letusan” (eruption) yang berair berwarna kekuningan atau kulit yang kering serta mengelupas.
  • Silica – Remedi No.1 untuk menghapus jerawat dan parut akibat jerawat. Silica juga membantu menguatkan sel-sel kulit.

HARGA

BC01 = RM80

BC04 = RM80

BC16 = RM80

PAKEJ

TETAPI JIKA SALAH SATU PRODUK BC DI ATAS DI PAKEJKAN DENGAN SABUN CARMINO DAN CREAM CARMINO HANYA RM150 SAHAJA

“PENGHANTARAN ADALAH PERCUMA KE SELURUH MALAYSIA TERMASUK SABAH DAN SERAWAK”

CARA MEMESAN

SILA TAIP

BC01 @ BC02 @ BC16@ PAKEJ BC | NAMA PENUH| ALAMAT| NO TELIFON

DAN HANTAR KE

0125806029

SELEPAS ITU SILA TUNGGU SMS DARI PIHAK KAMI

SELEPAS ANDA BANK IN KEDALAM AKAUN SILA SMS

NAMA PENUH | TARIKH & WAKTU ANDA BANK IN DUIT

MAKLUMAT AKAUN SILA KLIK BUTTON DI BAWAH

ATAU

SILA PERGI KE MENU “PEMBAYARAN DAN PENGHANTARAN”

UNTUK MEMESAN SILA KLIK BUTON DI BAWAH

BAYANGKAN WAJAH ANDA SEPERTI SITI NORHALIZA

PETUA PERCUMA

76 TIPS MEMIKAT HATI ISTERI

 1. Bila saja anda pulang ke rumah, carilah dia dahulu sebelum anda lakukan perkara lain dan peluklah dia.

2. Tanya kepadanya soalan-soalan yang tertentu menunjukkan anda sedar apakah yang dia rancang untuk lakukan hari ini.

3. Latihlah diri anda untuk mendengar serta bertanya soalan kepadanya

4. Bentengi diri anda untuk menyelesaikan masalahnya, tapi tunjukkan sifat memahami anda.

5. Berikan padanya perhatian yang sebenar tanpa menunggu dia memintanya selama setengah jam setiap hari.

6. Bawakan kepadanya hadiah yang mengejutkannya pada bila-bila masa lebih-lebih lagi pada tarikh atau perayaan yang bermakna.

7. Rancanglah masa untuk bersamanya beberapa hari sebelum itu,jangan menunggu hingga malam Jumaat kemudian bertanya pula apakah yang hendak buat.

8. Jika pada suatu malam, dia merasa letih atau terlalu sibuk untuk memasak, tawarkan diri anda untuk memasak pula.

9. Selalulah memujinya dari segi kecantikan dan keanggunan rupa parasnya.

10. Akui perasaannya bila dia merasa marah.

11. Tawarkan bantuan kepadanya bila dia merasa letih dan penat.

12. Jadualkan mana-mana perjalanan lebih awal agar dia tidak kelam kabut membuat persediaan.

13. Sekiranya anda terlewat, jangan lupa untuk menelefon dia dan beritahu dia tentang hal itu.

14. Bila dia mahukan sokongan anda dengan bertanya mengenai sesuatu perkara, katakan ya atau tidak. Jangan jadikan dirinya rasa bersalah kerana bertanya.

15. Semasa perasaannya tersinggung, berikan padanya rasa simpati anda dan nyatakan kepadanya ‘Saya kasihan awak tersinggung’. Kemudian diamlah, biarkan dia dapat merasakan bahawa anda memahami yang dia tersinggung.

16. Jangan cuba jelaskan pula kenapa rasa tersinggungnya itu bukan salah anda.

17. Bila anda perlukan masa untuk bersendirian akibat gusar,katakan padanya anda akan pulang dan anda perlukan sedikit masa untuk berfikir mengenai sesuatu.

18. Sekiranya perasaan anda telah reda dan anda pulang ke rumah,bercakaplah dengannya apakah dia yang menggusarkan anda dengan cara yang hormat dan tidak menyalahkan dia. Dia perlu tahu agar dia tidak menyangka yang bukan-bukan.

19. Bila cuaca sejuk, eloklah rapatkan diri anda kepadanya dan biarkan kehangatan tubuh anda dapat menghangatkan jiwanya.

20. Pada masa dia mahu berbincang dengan anda, letakkan buku,majalah atau akhbar yang sedang anda baca, dan tutup TV. Berikan perhatian sepenuhnya.

21. Sekiranya selalunya dia yang membasuh pinggan, sesekali bantu dia untuk membasuh pinggan pula, terutamanya jika dia letih.Bantulah dia menggosok bekas yang sukar atau kerja membasuh yang sukar.

22. Pastikan bila dia letih atau marah, tanya dia apa yang dia hendak buat dan tawarkan bantuan anda dengan melakukan beberapa kerja yang akan dilakukannya.

23. Bila anda hendak keluar rumah, tanya dia adakah barang yang patut dibeli, dan jangan lupa pula membelinya.

24. Beritahu padanya bila anda mahu tidur atau mahu keluar.

25. Berikan dia lima kali pelukan setiap hari. Satu waktu subuh, satu zohor, asar, maghrib dan isya’. Jika tidak berkesempatan,himpunkan dua atau tiga pelukan pada waktu yang terluang.

26. Telefon dia semasa anda bekerja dan bertanya khabar atau kongsikan sesuatu yang menarik, atau hanya katakan ‘Aku cinta padamu’.

27. Katakan ‘Aku cinta padamu’ sekurang-kurangnya sekali sehari.

28. Bantu dia untuk mengemaskan katil dan membersihkan bilik tidur.

29. Letakkan pakaian yang sudah patut di basuh ke bakul yang dikhaskan.

30. Selalulah periksa sama ada tong sampah sudah penuh dan tolong buang sampah. Kemudian tolong letakkan plastik sampah dalam tong tu.

31. Bila anda hendak berjalan jauh, telefon dia, biar dia tahu anda selamat sampai dan berikan nombor telefon tempat itu.

32. Basuhkan kereta yang dipakainya.

33. Bersihkan diri anda dan pakai wangi-wangian sebelum jima’ jika itu yang dia suka.

34. Bila dia merasa marah kepada seseorang, eloklah anda menyebelahi isteri anda. Kalau anda tidak bersetuju dengan caranya, itu boleh diselesaikan kemudian.

35. Selalulah tawarkan diri anda untuk mengurut belakang,tengkuk dan kakinya.

36. Jadikan tabiat merangkulnya dan mengasihinya yang bukan bertujuan untuk jima’.

37. Sabarlah bila dia mahu berkongsi pendapat dengan anda. Jangan mengalihkan pandangan anda pada benda lain, atau melihat jam.

38. Tunjukkan kasih sayang anda ketika bersamanya walau di khalayak ramai.

39. Bila anda memegang tangannya, jangan pula jadikan tangan anda kaku dan lumpuh.

40. Ambil tahu apakah makanan atau minuman yang dia suka agar anda boleh suruh dia memilih apa yang dia memang gemar.

41. Sarankan beberapa restoran yang baik, jangan bebankan padanya untuk menentukan di mana hendak makan.

42. Luangkan masa anda untuk pergi bersamanya ke tempat yang dia suka pergi, selama mana tempat itu adalah tempat yang baik atau diharuskan.

43. Wujudkan masa bila mana anda boleh memakai pakaian bersama-sama.

44. Cuba memahami bila dia lewat atau tiba-tiba mahu menukar pakaiannya.

45. Berikan perhatian yang lebih kepadanya daripada orang lain ketika anda berada di khalayak ramai.

46. Jadikan dia lebih penting dari anak-anak anda. Biarkan anak-anak anda menyaksikan bahawa isteri mendapat perhatian anda yang lebih utama dan lebih awal sebagai contoh kepada mereka.

47. Belikan dia hadiah-hadiah kecil dan comel.

48. Belikan untuknya pakaian. Pastikan anda tahu saiz tubuhnya serta warna, fesyen dan corak yang lebih digemarinya. Atau anda boleh belikan kain untuk dijahit kemudiannya.

49. Ambillah gambarnya pada waktu-waktu keramaian atau di tempat-tempat yang mahu dijadikan kenangan.

50. Luangkan masa bersendirian dengannya untuk melakukan sesuatu yang romantik.

51. Biar dia tahu bahawa anda bawa gambarya dalam dompet anda dan menggantikan ia dengan gambar terbaru bila sudah sampai masanya.

52. Biarlah anda yang memandu ketika berjalan jauh. Pandulah dengan selamat, tidak terlalu laju hingga mengecutkan hatinya dan tidak pula terlalu perlahan sedangkan anda boleh laju.

53. Perhatikan bagaimanakah perasaannya dan berikan komen yang menunjukkan anda ambil berat seperti ‘Awak nampaknya gembira hari ini’ atau ‘Awak nampak letih’ dan kalau boleh tanya sebabnya agar anda tahu apa yang mengembirakannya dan sebaliknya.

54. Bila anda keluar bersamanya, anda sendiri perlulah tahu arah tujuan anda agar dia tidak terasa tertekan memandu arah kepada anda.

55. Solat bersama dan berdoa bersama.

56. Kejutkan dia dengan puisi atau nota cinta.

57. Layanilah dia sebagaimana anda melayani semasa awal-awal dahulu.

58. Tawarkan diri untuk membaiki sesuatu di rumah. nyatakan anda ada masa untuk itu. Tapi jangan pula tawarkan diri melakukan perkara yang tidak mampu anda lakukan dengan baik. Tolong asah pisau. Gunakan gam yang baik untuk melekatkan sesuatu yang telah pecah. Tolong gantikan lampu yang telah terbakar.

59. Bacakan dengan kuat sesuatu ruangan akhbar yang menarik minatnya.

60. Tuliskan dengan kemas apa-apa pesanan untuknya yang anda terima melalui telefon.

61. Pastikan bilik mandi bersih dan kering bila anda sudah mandi.

62. Bukakan pintu untuknya. Tawarkan diri untuk membawa barangan yang dibawanya. Tawarkan untuk bawakan barangan yang berat. Jika hendak berjalan, letak dan barangan yang hendak dibawa di kereta.

63. Bila dia memasak, pujilah masakannya.

64. Sewaktu anda mendengar dia berkata, pandanglah ke matanya. Tunjukkan bahawa anda berminat dengan menyatakan ‘Betul kata awak’. Di masa yang sesuai, pegang dia dengan tangan anda bila anda berkata kepadanya.

65. Tunjukkan minat anda pada apa yang dia buat hari ini, pada buku yang dia baca, dan pada orang lain yang dia hubungi.

66. Bersedialah untuk masuk tidur bersama dan masuklah ke kamar seiring dengannya.

67. Berikan dia ciuman dan berikan salam atau kata selamat tinggal bila anda mahu keluar rumah. 68. Ketawalah pada jenaka dan senda guraunya.

69. Katakan terima kasih bila dia buat sesuatu untuk anda. 70. Rancanglah untuk makan angin bersamanya.

71. Berbincanglah dengan cara yang menunjukkan kepadanya bahawa anda mahu dia dapat apa yang dia kehendaki dan anda juga mahu apa yang anda kehendaki. Ambil berat, tapi jangan berat sebelah.

72. Bila anda berjauhan darinya, beritahu padanya bahawa anda rindu padanya.

73. Belikan untuknya makanan yang dia gemari.

74. Minta pandangannya tentang sesuatu dan hargai pandangannya.

75. Ramai lelaki menganggap yang penting bila bersama wanita ialah melakukan perkara-perkara besar saja tetapi sebenarnya yang akan memenangi hati wanita ialah bila lelaki melakukan hal-hal kecil untuk membantunya dan menunjukkan anda ambil berat padanya. Dengan cara ini wanita akan merasa dirinya dicintai. Bila dia merasa dicintai, dia akan cinta pada anda tanpa berdolak-dalik.

76. Anda juga akan dapati bahawa melakukan kerja-kerja kecil untuk wanita akan mengubati hati anda. Bila dia gembira anda akan turut gembira. Anda akan merasa lebih berguna dan berjasa kerana isteri anda telah memperolehi perhatian yang dia perlukan.”